Drie in één

14 augustus 2019 - Rijsenhout, Nederland

Hallo allemaal,

Dit keer een drie-in-een-verhaaltje om de verloren verhalen van de vorige dagen in te halen! Zondag in de kerk zijn wij door het zingen van ons themalied gestart met het nieuwe thema: Kom maar op! Dit gaat onder andere over de uitnodiging die Jezus ons geeft om Hem te volgen. We zijn dankbaar dat er een grote groep tieners en kinderen meekwam naar de kerkdienst.

Maandag op de kinderclub ging het verhaal over de roeping van Filippus en Nathanaël. Daarna hebben we lekker het themadoek geverfd (en overal gekliederd op de grond), natuurlijk onder het genot van een bekertje limonade en een speculaasje. De mannelijke tieners hebben enthousiast gebokst onder leiding van oud-Dabarlid Justin, terwijl de vrouwelijke tieners van een beauty-ochtendje genoten met oud-Dabarlid Esther. Het bezoek zorgde voor een fontein vol van blijdschap bij de kinders en tieners. 's Middags hebben we onze hersens gebroken tijdens het IQ-spel en geprobeerd onze slimme reputatie hoog te houden. De één lukte dat beter dan de ander... 's Avonds kregen we te maken met een kleine tegenvaller: het spel Light up the Dark viel letterlijk in het water. De regen en onweer maakten het bosspel onverantwoord en we hebben daarom een ouderwets potje weerwolven gedaan. Was ook best gezellig.

Dinsdag hebben we weer goede gesprekken mogen voeren tijdens de tienerclub en ook op de kinderclub hebben we geluisterd naar een mooi verhaal over de onbekende God. Voor het middagspel werden de groten en kleinen gesplitst voor een potje Levend Jungle Speed of Sardientje (omgekeerd verstoppertje). Bijzonder dat het tijdens de spellen steeds weer droog is! 's Avonds hadden we een speciale activiteit: een pubquiz voor kinderen én ouders. Er werd wat afgeschreeuwd, -gelachen en af en toe ook wat gemopperd, iedereen deed enthousiast mee en het was een geslaagde avond. Nou... bijna dan. Weerwolven maakte de avond wederom compleet.

We eindigen deze blog dus in de griezelige sfeer van Wakkerdam, maar reken maar dat geen weerwolf ons vannacht nog wakker krijgt!

Groetjes,

Anne