Dag 4 en 5

14 augustus 2019 - Rijsenhout, Nederland

Goedenavond,

Donderdag:

Vandaag was een drukke dag. We hebben mooie tienerclub gehad en ook op de kinderclub was het heel gezellig! 's Middags hebben we het befaamde waterspektakel gehouden. Hierbij moet je zo hard mogelijk over een gladde baan van zeep en water rennen. Er was ook een groot springkasteel dat we hebben gevuld met zeep en water. Na nog een verfrissende duik in de Westeinder hebben we de dag afgesloten met een spannend potje hunted.

Bij hunted zijn er twee teams waarvan één team de runner is en één team de hunter. Het is de bedoeling dat de runners zo hard mogelijk wegrennen en zich niet laten vangen door de hunters. De locatie van de runners wordt eens in de twee minuten naar de hunters gestuurd. Na vier spannende potjes, waarin er slimme en minder slimme (doodlopende straatjes etc.) zetten zijn gedaan, heeft team 1 gewonnen!

Vrijdag:

Vandaag hadden we alleen een ochtend en een middag programma. 's Ochtends hebben we met de kinderen cupcakejes versierd en met de tieners schilderijtjes gemaakt. Het middag spel was een escaperoom. Voor de tieners en de kinderen waren er verschillende escaperooms.

Er was een bom verstopt in het praathuis. De taak van kinderen en tieners was om het praathuis binnen te komen en de bom onschadelijk te maken. De kinderen waren ruim op tijd klaar met hun puzzels om het praathuis binnen te komen en wisten met elkaar ook op tijd de bom uit te schakelen!

Bij de tieners duurde het iets langer voordat ze het praathuis binnen kwamen. Uitendelijk hebben ze met veel denkwerk (en een beetje geluk) toch op tijd de bom onschadelijk gemaakt!

Gegroet,

Nienke