Het is weer afgelopen :( - Vrijdag 3 augustus

3 augustus 2018

Beste lieve lezers,

Na wat nachtrust maakten wij ons klaar voor de laatste dag Dabar. Tijdens het ontbijt deden wij ons tegoed aan de dagelijks crackers met hagelslag en het niet te missen suikerbrood, zodat we weer genoeg energie zouden hebben voor het programma wat om 10.30u weer zou beginnen.

Met de kinderclub zijn we begonnen met het zingen van liedjes. Special effect van vandaag… de kinderen mochten zelf de liedjes aandragen. Om het ene liedje werd nog harder geroepen dan om het andere liedje. Na uitvoerig zingen en dansjes erbij doen ploften wij voldaan neer op onze stoel. Hierna werd het Bijbelverhaal verteld in de vorm van een toneelstuk. Het ging over Daniël in de leeuwenkuil. De kinderen luisterden aandachtig en zelfs de tieners keken op de achtergrond mee. Na het Bijbelverhaal gingen we bidden en mochten de kinderen punten aandragen om voor te bidden. Er werden dingen aangedragen, zoals een leuke laatste Dabardag, geen ruzie, veel gezelligheid vandaag enzovoort.

Na het zingen, Bijbelverhaal en bidden zijn de kinderen aan de slag gegaan bij de kidsclub. Ze hebben héérlijke cakejes versierd en hun prachtige creaties opgepeuzeld. Als gewoonlijk zijn om 11.30u weer een aantal tieners uit hun bed gebeld, zodat zij op tijd zouden zijn voor de tienerclub. Bij de tienerclub zijn ze in de weer gegaan met graffiti en zijn de mooiste creaties gemaakt.

Om half 4 begon de bonte middag. Wat een feestje was dat! Vaders, moeders, opa’s en oma’s kwamen erop af om te kijken wat hun kinderen en kleinkinderen op zouden voeren  deze middag. Als eerste hebben we de themaliedjes van week 1 en week 2 ten gehore gebracht, inclusief de dansjes. Daarna hebben verschillende kinderen een dansje gedaan, een datingshow georganiseerd enzovoort. Verder kwamen er drie buiksprekers in voor en hebben we als dabarteam een eigen verzonnen lied ten gehore gebracht. De bonte middag was enorm geslaagd en was leuk.

In de avond was er eerst de kinderdisco en daarna was er door de ouders een speurtocht georganiseerd. Bij deze speurtocht moesten de tieners in groepjes allerlei opdrachten uitvoeren die varieerden van insecten in het donker zoeken tot het schminken van een piraat, batman en clown. Aan het einde van de avond werden de winnende prijzen uitgedeeld en kregen we als dabar nog een dankwoordje voor onze inzet de afgelopen twee weken.

Het waren twee fantastische weken en zowel wij als de kinderen hebben enorm genoten deze weken. Morgen is de laatste dag en gaan we opruimen en nemen we afscheid van de laatste kids. Dit zal dan ook de laatste blog zijn.

Groetjes het Dabarteam.