Donderdag 2 augustus

2 augustus 2018

Hoi beste lezers,

Als we terugkijken naar vandaag mogen we zeker concluderen dat het een toffe dag is geweest. Vandaag is het Bijbelverhaal verteld door Mariette en waren alle kinderen die erbij waren, er voor de volle 100% bij. Daniël kwam vandaag voor Balthasar om daar uit te leggen dat de koning nog 1 dag had te leven.

De kinderen zijn in de ochtend bezig geweest met het kleien van beeldjes, en daar zijn hele mooie dingen uit gekomen. Sommigen hebben geprobeerd een liedje na te maken (een parel in Gods hand), anderen hebben het iets anders aangepakt en hebben gekozen voor een naaktslak, en ook zijn er een hoop harten en handen gemaakt.

De tieners hebben een hele gezellige ochtend gehad bij de tienerclub, en hebben gepraat over kwaliteiten en tekortkomingen, en hoe je die kan verbeteren. Daar zijn ze begonnen met het spel “Plof”, waar je diepere vragen stelt aan elkaar in een spelvorm. Dit sloeg goed aan!

Het middagspel stond op het programma als “levend ganzenbord”. Dit was precies wat het was, want verschillende groepjes moesten over een bord lopen wat met krijt uitgestippeld was over de camping, en in de tussentijd allerlei opdrachten uitvoeren. Ondanks de warmte is dit heel erg goed gegaan, en zijn er een hoop acrobatische stunts uitgevoerd!

In de avond zijn we begonnen aan het welbekende Weerwolven XXL 3.0, dit jaar ook weer een daverend succes. De jager heeft iedereen afgemat met push-ups en touwtjespringen, de ziener liet weten wie welk personage was, en de heks kon mensen redden met een drankje, zolang de opdrachten volbracht werden. Na lang struggelen heeft het team toch uiteindelijk de pet gevonden en zo het dorp Wakkerdam gered.

Zo hebben we na een lange en gezellige dag veel beleefd, en hopen we op een leuke laatste dag!

Groetjes van Jesse!