Dinsdag 31 juli

1 augustus 2018

Hallo beste mensen,

De laatste dagen van onze twee weken worden steeds zwaarder en vermoeiender, maar dagen als vandaag houden ons op de been. We kijken dus terug op een vruchtbare dag. Het Bijbelverhaal van de kinderclub werd uitgevoerd door middel van een toneelstuk waarin Daniel de dromen van koning Nebukadnezar moest uitleggen. De kinderen keken aandachtig naar de verkleedde Dabarleden en we hopen dat ze dit verhaal onthouden.

De tienerclub ging over relaties. Het was mooi om te zien dat dit onderwerp veel tieners aansprak, waardoor er mooie, diepe en open gesprekken ontstonden. Opmerkelijk en bijzonder was dat beide groepen (jongens en meisjes groep) vertrouwen en trouw als belangrijkste aspecten van een ‘perfecte’ relatie zagen. Na de gesprekken sloten we af met een gezellig spel met elkaar dat veel lol en gezelligheid veroorzaakte.

Tijdens het middagspel werd er weer flink met water gespeeld en zijn er verschillende Dabarleden te grazen genomen door de kinderen en tieners. Uiteraard hebben we ze grondig teruggepakt.

’s Avonds hebben we heel wat ouders weten over te halen om mee te doen aan de ouderactiviteit. Alle stoelen waren bezet en de spanning was om te snijden. Logisch natuurlijk, want de eer van de jongen en de meisjes stond op het spel. Het spel heette Dabarty & Co. Deze naam laat natuurlijk weinig twijfel bestaan over hoe het spel er ongeveer uitzag. Kinderen en ouders probeerden zo goed mogelijk alle verschillende opdrachten uit te voeren. Dit had tot gevolg dat iedereen mega fanatiek werd. Uiteindelijk mocht toch blijken dat de mannen zich tot winnaar mochten uitroepen tot ongenoegen van verschillende vrouwelijke fanatiekelingen. Na deze sensatie verwenden we onszelf met heerlijke versnaperingen die meegenomen waren door kinderen en ouders. Hartelijk bedankt daarvoor.

Na snel een potje weerwolven kregen we als team weer tijd voor onszelf. Na fijn gepraat te hebben over de Bijbelstudie hebben we onze bedden opgezocht om snel te gaan slapen voor de volgende dag.

Vriendelijke Dabar groetjes!