Dag 4 - Over schapen, frisbees en meer

25 juli 2017

De tweede dag is alweer voorbij! We kunnen terugkijken op een prima dagje.

We begonnen 's ochtends weer met het ochtendprogramma: liedjes zingen (waarbij we geprobeerd hebben de kids wat gebaren aan te leren, zodat ze de tekst beter kunnen onthouden) en een Bijbelverhaal over Gideon voor de kinderclub. Als knutselwerkje konden de kinderen een schaap maken met watjes en knijpers. De tieners konden tijdens de tienerclub nadenken over het thema: "Wat is geloven?". Interessant om hier met onchristelijke tieners in gesprek over te gaan.

Het middagprogramma bestond uit een frisbeetoernooi. De kleintjes deden een frisbee-estafette. Je staat er nog versteld van hoeveel spellen je kan bedenken met frisbees; frisbeetje leggen tot frisbees doorgeven zonder handen. Zelfs oma's en mama's hebben nog een gooi gewaagd. De tieners hebben een ander intensief spel gedaan met frisbees. Al met al, een geslaagde middag!

Door het slechte weer werd het avondprogramma omgegooid helaas. Dit betekende geen "sluipie-sluip" in de buitenlucht, zoals het befaamde spel heet, maar in plaats daarvan een weerwolvenmarathon. Ook leuk en spannend. Een hele opgave om het soms stil te krijgen, als je met 16 mensen tegelijkertijd een discussie voert. Ook dit is gelukkig goed gekomen.

Tot zover, dinsdag 25 juli. Morgen zijn we weer bij jullie terug met een nieuw verslag van de dag!