Dinsdag 24 juli

25 juli 2018

Hallo beste lezers,

Vandaag nemen we u weer mee in de gebeurtenissen van vandaag. We mochten opnieuw een zonnige dag ontvangen, waardoor we onze reeks warme en zonnige dagen voort konden zetten.

Opnieuw verzamelden de kinderen zich vanochtend vol enthousiasme voor onze deur. Nadat we gezongen hadden, hebben ze een verhaal te horen gekregen waarin verschillende personen uit de Bijbel centraal werden gezet. Deze personen hadden allemaal een ding gemeen. Ze waren allemaal vrienden van God.

Toen ze te horen hadden gekregen waarom ze een vriend van God waren, werden ze aan het werk gezet om het themadoek te versieren. Dat vonden ze uiteraard geen probleem. Het themadoek hangt op in ‘het praathuis’ en ziet er prachtig uit!

De tienerclub stroomden vol en we mogen God danken dat zoveel tieners motivatie mochten krijgen om te komen luisteren. ‘Wat draag je uit?’. Dat was het thema vandaag. We mochten de tieners over de vrucht van de Geest vertellen zoals in Galaten 5 staat geschreven. Vervolgens konden de tieners het thema in praktijk brengen door eigen Happy Socks te ontwerpen en op die manier iets uit te dragen.

Nadat we onze buik gevuld hadden met een heerlijk gebakken eitje, begonnen we aan het middagspel. Ondanks het warme weer hebben we met succes een spannend potje frisbee gedaan. Vervolgens hebben we de middag volgemaakt met een hoop spelletjes onder het genot van heel veel water.

Naarmate de avond dichterbij kwam, werden de meeste kinderen steeds blijer. Dat is niet gek ook, want we gingen het beruchte ‘sluipie sluip’ spelen. Gelukkig was ook hier de opkomst niet gering. We waren blij met de ouders die graag ons wilden helpen met het vervoeren van al de kinderen.

Na al deze activiteiten kijken we terug op een warme, maar ook erg vermakelijke en mooie tweede dag. We hopen dat we u voldoende hebben vermaakt met deze verhalen en hopen u hier terug te zien!

Vriendelijke en blije groetjes!