Dag 7/8 - Time to relax!

30 juli 2017

Gezellig spelletjes spelen!

Nog meer spelletjes spelen!

'Wie is de mol?'

Oei, gisteren is de blog er even bij ingeschoten! Tja, in alle drukte met de activiteiten schiet het schrijven van de blog er soms even bij in. Maar op de camping gaat alles gewoon door! De kinderen kregen het verhaal te horen van 'de Barmhartige Samaritaan'. De kinderen begrepen maar al te goed wat de boodschap van het verhaal was: de mensen om ons heen helpen, ook al zijn ze niet onze beste vrienden. We speelden het spel 'Wie is de Mol' waarbij allerlei opdrachten uitgevoerd moesten worden. Eén van de kinderen probeerde op een zo onopvallend mogelijke manier het spel te dwarsbomen. En dit lukte goed, want de mol werd door niemand geraden! Eigenlijk stond er in de avond een leuk bosspel op de planning, maar de regen gooide helaas roet in het eten. Zo flexibel als we zijn (zowel de kinderen als het team), besloten we een activiteit te doen die voor volgende week op de planning staat. Kortom, het was weer een actieve dag!

We zijn alweer op de helft van onze Dabarperiode. Wat gaat de tijd snel. We mogen terugkijken op een hele leuke en fijne week. We hebben met de kinderen en tieners veel leuke, gezellige, maar ook serieuze en bijzondere momenten mogen mee maken. De nieuwe teamleden hebben inmiddels al aardig hun draai gevonden. Het contact met de kinderen en jongeren is ontspannen en laagdrempelig en binnen het team is de sfeer erg ontspannen.

Afgelopen week hebben we met ontzettend veel enthousiasme en plezier ons programma (de clubs en de spellen) uitgevoerd. Ondanks dat we genieten van het plezier wat de kinderen en tieners beleven, kost het voor ons als team behoorlijk wat energie. Het is daarom gebruikelijk om op de zaterdag tussen de 1e en 2e week een teamdag te houden. We zijn deze dag niet op de camping en gaan er als team een dagje tussenuit. Vandaag hebben we een heerlijke dag gehad in het prachtige Haarlem. Tegen alle verwachtingen in scheen vanmiddag nog even de zon, waardoor we Haarlem ook nog even bij zonlicht konden bewonderen. We hebben met elkaar als team heerlijk genoten van deze rustige en ontspannen dag.  Onze batterijen zijn weer opgeladen voor de nieuwe week die voor ons ligt! We hopen en bidden dat de tweede week net zo leuk mag zijn als de eerste. En dat we vooral iets van Gods goedheid en liefde mogen uitdragen en doorgeven aan de kinderen op de camping.

Als team zijn we er ons van bewust dat we dit mooie en bijzondere werk niet op eigen kracht kunnen. We hebben Gods Kracht en nabijheid nodig om te bouwen aan Zijn Koninkrijk! Om deze reden nog de vraag of u wilt bidden of we kracht mogen ontvangen om dit werk te doen.

Knutselwerkje

Het waterspektakel